דק עץ אורן

התקנת דק עץ אורן מקובלת בישראל מזה שנים. ייבוא עצי האורן משתלם משום שמדובר בעץ נוח להתקנה ועלותו כחומר גלם נמוכה. דק אורן עובר תהליך חיטוי מיוחד המקנה לו עמידות כנגד לחות וכנגד ריקבון ומזיקים. איכותו נשמרת שנים אם אחת לחצי שנה עד שנה מורחים את קורות הדק בשמן לעץ רך המרענן את מראהו ומקנה לו עמידות מחודשת.

איכות דק עץ אורן

דק עץ אורן הנחשב איכותי ביותר הוא אורן פיני ברמה חמש, כאשר הרמות נמדדות על פי מספר העיניים שיש בכל קורת עץ (מטר אורך). מעבר לאורן הפיני מוכרים בארץ גם עצי האורן המיובאים מרוסיה. הקורות מוצעות לצרכן במידות שונות ובעובי משתנה: אורך שלושה מטרים עד שישה מטרים (המידות קופצות כל שלושים ס”מ). רוב המתקינים מעדיפים להתקין דק עץ ברוחב 14 מ”מ ובעובי 33 מ”מ.

כאמור, לעומת סוגי דקים אחרים (כאיפאה לדוגמה), איכותו של דק מעץ אורן נשמרת כאשר הוא עובר תהליך ייחודי של חיטוי. הגוון שלו הופך ירקרק בשל כך. האורן חייב בתהליך זה כדי להגן כנגד פגעים שונים. דק עץ אורן דורש שימון בשמן המיועד לעץ רך, אך חשוב לבצע את השימון בזמן המתאים אחרת יופיעו תופעות לוואי נלוות לתהליך.

הוראות שימון הדק לאחר חיטוי

לאחר חיטוי דק אורן ולאחר ההתקנה הדקים והפרגולות יש להמתין לפחות שבועיים עד לרגע בו ניתן לשמן אותו. ישנם מקרים בהם נדרשת המתנה כחודש ימים. צביעה מוקדמת עלולה ליצור שני מצבים שאינם מומלצים. העיניים בעץ פולטות שרף שקשה לנקותו בצורה ידנית, אך ניתן להסירו באמצעות תהליך שיוף מסוים. השרף נפלט כאשר הקורות שומנו כשעדיין לא התייבשו. כמו כן, אם דק מעץ אורן עדיין אינו יבש לאחר החיטוי, הצבע ייקלט בצורה לקויה. מומלץ, על פי מתקינים מומחים, למרוח את הדק כל חצי שנה או כל שנה, תלוי בתנאי השחיקה ותנאי הסביבה בו הוא ממוקם.

רוצים להתאים את החיפוי הנכון לפרגולה המתוכננת או הקיימת?

 

לגלריית תמונות

 

*

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

עבודות נוספות בתחום
לוגו - ברנשטיין פרגולות ודקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן